Fürjtojás

Fürjtojás... Ha fontos az egészsége!

Font Size

Screen

Cpanel

Fürjtojás

A fürjtojás élettani hatásai

  • A fürjtojás, amelyek képesek teljes körűen biztosítani és fenntartani a normális szintet az emberi szervezetben, ott koncentrálódik ahol szükséges, és kipótolja azokat a hiányosságot ami az emberi szervezetből hiányzik, és a biológiai folyamathoz szükséges.
  • De ahhoz, hogy eredményt kapjunk, a dohányzást mellőzzük. Minden koffein tartalmú italokat (a kólaféléket, kávéféléket), és az alkoholokat (a sör, bor, szeszesital fogyasztását) el kell hagyni!

A test erősítése és az immunrendszer egyensúlyának helyreállítása

  • Ha  a szükséges készlet az emberi szervezetből hiányzik (például az aminosavak, a vitaminok, és az ásványi anyagok), és tápanyag diéta eredménye alacsonyabb, romló egészségi állapothoz és különböző betegségekhez vezethet. Gyógyítására nagy mennyiségű természetes vitaminokkal, ásványi anyagokkal és esszenciális aminosavak rendszeres használatával, amit fürjtojással fogyasztunk, ahhoz vezethet, hogy a hasznos anyag felhalmozódik a szervezetben, és ezért - javítja az immunrendszert  és a különböző betegségeket megszünteti.
  • Az immunitást, az emésztőrendszer és a szív-és érrendszer tevékenységét normalizálja.
  • Folyamatban lévő akut légzőszervi fertőzéseket gyermekeknél megszünteti (nátha és influenza).
  • A fürjtojással sikeresen kezelhető: a krónikus epehólyag-gyulladás, az asztma, a szívbetegség és az idegrendszer.
  • Jó hatással van a cukorbetegekre (CSAK natúr tojás fogyasztásánál!)
  • Gyerekek kamaszkori hirtelen növekedését, amit görccsel jár, késlelteti.
  • Állapotos asszonyok fogát és csontozatát megerősíti, ha 1 fürjtojás héját lisztporrá zúzzuk, és pohár vízzel elfogyasztják naponta kétszer egy teáskanálnyit. A fogyasztása a fogszuvasodásra és a hajhullásra jótékony hatással van.

A fürjtojás ellenállóvá teszi a szervezetet

  • Ajánlható gyerekeknek, felnőtteknek, időseknek és betegeknek.
  • Nyersen vagy keverve tejbe rostos üdítőbe nagyon jó eredményt produkálhatunk. Fejlődésben lévő gyerek csontozata erős, allergiát okozó tárgyakkal és élőlényekre nehezen vagy egyáltalán nem lesz fogékony. Asztmásokon, nagy segítség a tojáson kívül a hús fogyasztása. Csontritkulásban szenvedőknek tejjel és sajttal napi 5-10 fürjtojással hatásos eredményt kapunk. (Nyersen tejjel keverve 5db. Főve, sajttal 10db tojás ajánlott).

A fürjtojás összetétele

  • Egy tojás tömege körülbelül 10 gramm, energiatartalma 15 kcal. Bel tartalmát tekintve egy tyúktojás energiatartalma 5-6 darab fürjtojásnak felel meg, viszont a fürjtojásnak jóval nagyobb a vitaminértéke és a legalacsonyabb a koleszterin szintje.  A legegészségesebb és legbiztonságosabb tojás, az eddig nyersen elfogyasztható tojások közt.

A  Fürjtojás sárgája étkezési értéke: A zsírsav

  • Az energiaértéke igen magas. A tojás zsírjainak közel 2/3-a három zsírsavmolekulából állnak.
    A zsírsavaknak kb. a 2/3-a telítetlen, míg 1/3-a telített zsírsav. Így a tojás már eredetileg szinte úgy tartalmazza a zsírsavak arányát, ahogy a tenyésztők etetik a fürjeket. A többszörösen telítetlen zsírsavakat okszerű takarmányozással fel lehet dúsítani a tojás sárgájában. Ennek jobb élettani hatása lehet, ha a madarakat nem intenzív tartás mellett tenyészik. Az extenzív tartásnál, megnő a többszörösen telítetlen zsírsavak aránya  a telítettekhez viszonyítva.

A telítetlen zsírsav jótékony hatása az emberi szervezetre

  • Az omega-3 és az omega-6 zsírsavak esszenciális zsírsavak. Mivel a szervezetünk nem képes előállítani ezeket, így a táplálékkal tudjuk bejuttatni.
    Az omega6 zsírsavak fő forrása pl: az oliva- és napraforgóolaj.
    Egy felnőtt napi szükséglete kb. 4g mely 2 kávéskanál napraforgóolajnak, illetve 1 marék mandulának, vagy diónak, vagy 5 fürjtojásnak felel meg.
    Megjegyzendő, hogy a fürjhúsban és tojásában lévő zsírsav előfordulása, függ a takarmány összetételétől. Ilyen például a napraforgó, repce, tökmagfélék (mivel ezek gyakran előfordulnak).

Vitaminok és ásványi anyagok a fürjtojásban

  • A–vitaminból átlagosan  200–400 NE-t tartalmaz, amely a takarmány vitamintartalmától függ.
    D-–vitaminból kb 20-30 NE-t tartalmaz, ez egy felnőtt szervezet napi vitaminszükségletének mintegy 6 %-a.
    E-vitamint és számos B vitamint is tartalmaz a sárgája, de C vitamint nem. Az utóbbi létfontosságú anyagot már a fejlődő embrió képes a nyomni szénhidrátból szintetizálni.
    A tojás vastartalma (2 g) szinte kizárólag a sárgájában található. Ez elég jelentős mennyiség. Egy fejlődésben lévő 20 kg-os gyermek, napi 3-4 fürjtojással fedezni tudná.

Forrás: Gáspár János  japanfurj.info

You are here A Fürjtojás

A japán fürj és a fürjtojás fogyasztásának egészségügyi kockázata nulla. Ismeretlen fogalom a szalmonella és az étellel szembeni allergiás roham.